کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی

کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی

هنگامی که شما مبتلا به بیماری ریه هستید، تنفس سخت‌تر می‌شود. آیا نفس کشیدن آن‌قدر سخت است که نیاز به اکسیژن درمانی داشته باشید؟ کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی چیست؟  استفاده از کپسول اکسیژن و اکسیژن درمانی به شما اکسیژن اضافی می‌دهد تا راحت‌تر نفس بکشید و فعال‌تر بمانید.

هنگامی که شما بیماری ریوی دارید، ریه‌های شما هوای کمتری را نسبت به گذشته وارد و خارج می‌کنند. این به این دلیل است که کیسه‌های هوایی کوچک در ریه‌های شما آسیب‌دیده یا از بین رفته‌اند.  زمانی که دیواره‌های راه‌های هوایی ملتهب هستند یا اگر راه‌های هوایی شروع به تولید مخاط بیشتری می‌کنند و مسدود می‌شوند، ممکن است بیماری انسداد ریوی داشته باشید.

اگر شما عزیزان برای دریافت اکسیژن بیشتر به کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی نیاز پیدا کردید حتماً از طریق شرکت‌های معتبری همچون اکسیژن سنتر اقدام نمایید. اکسیژن سنتر مجهزترین شرکت در زمینه کپسول اکسیژن است.

کپسول اکسیژن برای افراد دارای بیماری ریوی

کپسول اکسیژن در اندازه‌ها و حجم‌های مختلفی وجود دارد. برخی از کپسول‌های اکسیژن بزرگ و سنگین هستند که قابلیت جابه‌جایی را ندارند؛ اما برخی از کپسول‌ها کوچک و قابل حمل هستند.  افرادی که مشکل ریوی دارند می‌توانند از هر نوع از کپسول‌ها متناسب با نیاز خود استفاده کنند.

اگر شما عزیزان باید به خارج از خانه بروید می‌توانید از نوع کوچک و قابل حمل کپسول اکسیژن استفاده کنید. توجه داشته باشید که نوع کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی را پزشک شما باید تجویز کند. برای انتخاب درست می‌توانید با کارشناسان اکسیژن سنتر مشورت نمایید. برای مشاوره رایگان با شماره تلفن‌های 09125906605 – 09102121077 تماس حاصل نمایید.

اگر شما عزیزان برای مدت کوتاهی به کپسول اکسیژن نیاز دارید بهتر است جهت اجاره کپسول اکسیژن اقدام نمایید. شرکت اکسیژن سنتر انواع کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. این کپسول‌ها را هم می‌توانید خریداری کنید و هم برای اجاره از آن استفاده نمایید. خدمات اکسیژن سنتر عبارت‌اند از:

عوارض احتمالی استفاده از کپسول اکسیژن

بزرگ‌ترین نگرانی در مورد اکسیژن درمانی احتمال آتش‌سوزی است. اگر در خانه تحت درمان هستید یا یک مخزن قابل حمل را بیرون می‌برید:

  • حداقل 5 فوت از شعله باز فاصله بگیرید.
  • سیگار نکشید یا نزدیک افراد سیگاری نباشید.
  • سعی کنید مخزن اکسیژن خود را به فضای بسته نبرید.
آشنایی با کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی
کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی

همچنین برخی از عوارض جانبی هنگام دریافت اکسیژن درمانی وجود دارد:

  • پوست اطراف ماسک صورت یا کانولای بینی ممکن است تحریک شود.
  • ممکن است داخل بینی شما خشک شود.
  • ممکن است هر چند وقت یکبار دچار خونریزی بینی شوید.
  • صبح، ممکن است خسته یا با سردرد از خواب بیدار شوید.

در برخی موارد، می‌توانید با تنظیم میزان اکسیژن دریافتی از این عوارض جانبی جلوگیری کنید. جلسات درمانی کمتر ممکن است کمک کننده باشد، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگر مشکل دارید ممکن است نیاز به تعویض تجهیزات داشته باشد. اگر مشکل خشکی پوست است، استفاده از یک مرطوب کننده مشکل شما را برطرف می‌کند.

کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی COPD

بیماری انسداد ریه COPD به عنوان یکی از بیماری‌های ریوی،  یک بیماری پیشرونده است. یعنی معمولاً با گذشت زمان بدتر می‌شود. اگر سیگار می‌کشید، سعی کنید آن را ترک کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از درمان خود ببرید. ترک سیگار می‌تواند پیشرفت COPD را کند، کند. اکسیژن درمانی و استفاده از کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی حداقل می‌تواند تنگی نفس را کاهش دهد. همچنین می‌تواند بخشی از کیفیت زندگی شما را بازیابی کند. اگر احساس می‌کنید که تنفس شما بهتر شده است، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است بتوانید زمان صرف شده برای درمان را کاهش دهید.

بدون مشورت با پزشک خود، درمان را قطع نکنید یا تغییراتی را به تنهایی ایجاد نکنید. اگر سطح اکسیژن شما خیلی کم یا زیاد شود، ممکن است مشکلات سلامتی جدی داشته باشید. اکسیژن بسیار کم می‌تواند به قلب و مغز شما آسیب برساند. بیش از حد می‌تواند باعث شود تنفس شما به طور خطرناکی کند شود.

آشنایی بیشتر با بیماری ریوی

COPD یک اصطلاح برای دو بیماری ریوی آمفیزم و برونشیت مزمن است. آمفیزم شامل آسیب به کیسه‌های هوایی یا آلوئول‌ها در ریه‌ها می‌شود، در حالی که برونشیت مزمن شامل التهاب راه‌های هوایی متصل به ریه‌ها است. بیماری انسدادی مزمن ریه ممکن است علائم تنفسی زیر را ایجاد کند.

  • تنگی نفس
  • صداهای خس خس یا سوت هنگام تنفس
  • سفتی در قفسه سینه
  • سرفه‌های مداوم
  • سرفه‌هایی که مخاط اضافی تولید می‌کنند

از آنجایی که COPD سطح اکسیژن خون را کاهش می‌دهد، افراد ممکن است علائم دیگری را تجربه کنند، مانند:

  • مشکل در انجام وظایف فیزیکی
  • مشکل در خوابیدن
  • خستگی

به شما پیشنهاد می‌کنیم که کپسول اکسیژن مورد نیاز خود را حتماً از شرکت‌های معتبری تهیه نمایید تا کپسول اکسیژن مناسب بیماران ریوی، ایمن و با ضمانت به دست شما عزیزان برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *