علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان چیست؟

علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان

یکی از شایع‌ترین دلایلی که امروزه زنان جوان به پزشک مراجعه می‌کنند ناراحتی قلبی است؛ بنابراین آشنایی با علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان برای همه امری لازم و ضروری است. بیماری قلبی در سراسر جهان دلیل اول مرگ و میر زنان محسوب می‌شود درحالی که اکثر زنان از این خطر و علائم هشدار دهنده آن بی اطلاع هستند.

همچنین افراد زیادی تفاوت عوامل خطر زا و نشانه‌های اولیه علائم بیماری قلبی در زنان با بیماری‌های قلبی در مردان را نیز نمی‌دانند. در این مطلب از اکسیژن سنتر به مهم‌ترین علائم هشداردهنده ناراحتی قلبی در زنان جوان و مهم‌ترین روش درمانی آن یعنی اکسیژن درمانی می‌پردازیم. شما عزیزان برای خرید یا اجاره کپسول اکسیژن می‌توانید از شرکت معتبر اکسیژن سنتر کمک بگیرید.

آشنایی با مهم‌ترین علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان

شما عزیزان با آشنایی با مهم‌ترین علائم بیماری قلبی می‌توانید از بروز این مشکل در بدن خود و عزیزانتان آگاه شوید. آگاهی به موقع باعث مراجعه به هنگام به پزشک می‌گردد که از بروز سکته قلبی جلوگیری خواهد شد. مهم‌ترین علائم بیماری قلبی عبارت‌اند از:

احساس ناراحتی در قفسه سینه

احساس ناراحتی در قفسه سینه رایج‌ترین نشانه وجود مشکل قلبی در شما است. اگر یکی از شریان‌های قلب شما مسدود شده باشد یا دچار سکته قلبی خفیفی شده باشید در قفسه سینه خود احساس درد، گرفتگی یا فشار می‌کنید. توجه داشته باشید که این احساس معمولاً بیش از چند دقیقه طول می‌کشد. همچنین ممکن است هنگام استراحت یا در حین فعالیت بدنی این حس را داشته باشید.

حالت تهوع و به طور کلی مشکلات معده

حالت تهوع، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا درد معده هم از علائم ناراحتی قلبی هستند. این حالت‌ها و علائم در زنان بیشتر از مردان گزارش شده است.

درد در بازو

از جمله شایع‌ترین علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان درد در بازو است. دردی که به سمت چپ بدن گسترش می‌یابد یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی است. دقت داشته باشید که این درد تقریباً همیشه از قفسه سینه شروع شده و به سمت خارج حرکت می‌کند. اما بعضی از بیماران ​​درد در ناحیه بازو را گزارش می‌دهند كه این خود نشان‌دهنده حملات قلبی است.

داشتن احساس گیجی یا سبکی در سر

احساس گیجی باعث از دست دادن لحظه‌ای تعادل یا احساس ضعف می‌شود. البته اگر شما غذا و نوشیدنی کافی نخورده باشید یا ناگهانی از جای خود بلند شوید این احساس را خواهید داشت؛ ولی اگر این احساس با ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس همراه بود بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان

سرفه‌های ممتد

در اکثر موارد، سرفه‌های ممتد از علائم ناراحتی قلبی به حساب نمی‌آید. اما اگر بیماری قلبی دارید یا خود را در معرض خطر ابتلا به آن می‌دانید، عقل حکم می‌کند که همه احتمالات را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که اگر سرفه‌های طولانی‌مدت شما همراه با خلط سفید یا صورتی بود نشانه نارسایی قلبی می‌باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌افتد که قلب نمی‌تواند نیازهای بدن را تأمین کند در نتیجه خون به داخل ریه‌ها نشت می‌کند.

استفاده از اکسیژن درمانی در درمان بیماری‌های قلبی

باعث تاسف است که در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در جهان بیماری‌های قلبی عروقی است که سالانه جان بیش از ۱۷ میلیون نفر را می‌گیرد. افرادی که بیماری قلبی دارند، قلب آنها به خوبی نمی‌تواند میزان اکسیژن بافت‌های مختلف بدن را تأمین کند؛ بنابراین پزشک قلب با توجه به ویژگی‌های بیمار، اکسیژن درمانی طولانی مدت یا جلسات دوره‌ای از نیم ساعت تا یک ساعت در روز را برای او تجویز می‌کند.

بعد از آشنایی با علائم ناراحتی قلبی در زنان جوان با روش درمان معروف بیماری قلبی یعنی اکسیژن درمانی آشنا شوید. استفاده از اکسیژن درمانی در بیماری‌های قلبی روز به روز در حال افزایش است. عمل بالینی نشان می‌دهد که اکسیژن درمانی منظم باعث بهبود وضعیت بیمار می‌شود. این افرادی که اکسیژن درمانی برای آنها تجویز می‌شود باید از کپسول اکسیژن یا دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند. توجه داشته باشید که جهت تهیه کپسول اکسیژن از طریق شرکت‌های معتبری از جمله اکسیژن سنتر اقدام نمایید.

اکشیژن سنتر خدمات گوناگونی در زمینه کپسول اکسیژن در سراسر تهران به شما عزیزان ارائه می‌دهد. برای مشاوره و دریافت خدمات آنلاین بر روی کلمه “تماس با ما” کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *