شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس

شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس

اگر به دنبال شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس هستید به شرکت اکسیژن سنتر مراجعه نمایید. اکسیژن سنتر جهت رفاه حال شما عزیزانی که در تهران ساکن هستید خدمات مختلفی در زمینه کپسول اکسیژن از جمله خرید و فروش انجام می‌دهد. همچنین برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد شما عزیزان خدمات اجاره کپسول اکسیژن نیز انجام می‌دهد تا بیمارانی که مدت زمان کمی می‌خواهند اکسیژن مصرف کنند با اجاره هزینه‌های بالا دیگر پرداخت نمی‌کنند.

جهت شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس دانستن نکاتی درباره کپسول اکسیژن به شما کمک فراوانی می‌کند. در این مطلب شما را با اجزای مختلف کپسول اکسیژن آشنا می‌کنیم.

آشنایی با اجزای کپسول اکسیژن

امروزه انواع کپسول اکسیژن از جمله مهم‌ترین تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود که به شکل استوانه و حاوی گاز اکسیژن است. جنس مخزن اکسیژن فولادی یا آلومینیومی است که گاز تحت فشار بالای ۸۸ درصد درون آن ذخیره می‌شود. به طور کلی از این کپسول‌ها به خصوص در سایزهای بزرگ در مراکز درمانی استفاده می‌شوند؛ اما کپسول‌های کوچک و یکبار مصرف هم وجود دارند که برای کاربردهای مختلف و در منزل می‌توان از آنها استفاده کرد.

جهت شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس باید بدانید که کپسول اکسیژن از اجزای مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از آنها دارای وظیفه منحصر به فردی هستند. اجزای مهم کپسول اکسیژن پیچ کنترل، فشار سنج، جریان سنج، شیر تنظیم کننده خودکار و شیشه محتوی آب مقطر هستند که در ادامه درباره هر کدام از آنها صحبت می‌کنیم.

به طور مختصر جهت آشنایی جزئی باید بگوییم که فشار سنج نقش نشان دهنده فشار گاز درون سیلندر را دارد و تنظیم کننده خودکار، فشار گاز را قبل از رسیدن به مانومتر کم می‌کند. محفظه آب مقطر نیز اکسیژن را مرطوب نگه می‌دارد که باعث می‌شود بیمار راحت‌تر تنفس کند. جریان سنج، مقدار مصرف اکسیژن را بر اساس لیتر بر دقیقه نشان می‌دهد که توسط شما هم قابل کنترل هست که می‌توان میزان اکسیژن را تنظیم کرد. پیچ کنترل برای تنظیم مقدار اکسیژن براساس عدد جریان سنج می‌باشد.

مانومتر اکسیژن

شکستن یا کاهش فشار گاز اکسیژنی که داخل کپسول اکسیژن است از اولین و مهم‌ترین وظیفه مانومترهای اکسیژن محسوب می‌شود. همان گونه که در مطالب بالا ذکر شد گازهای اکسیژن با فشار بسیار بالایی داخل کپسول‌های اکسیژن قرار گرفته‌اند و امکان استفاده آنها همان گونه که هست وجود ندارد؛ بنابراین لازم است که فشار این گازها کم شود تا بیمار بتواند آن را تنفس کند.

بعد از شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس باید فشار گاز اکسیژن را تنظیم کنید. وظیفه دیگر مانومتر تنظیم این است که فشار گاز اکسیژن خروجی را به‌صورت میزان و اندازه‌ای مناسب تنظیم می‌کند و آن را به بیماران انتقال می‌دهد. زیرا افراد مختلف بر اساس علت نیاز آنها به اکسیژن درمانی و بیماری آنها احتیاج به میزان جریان‌های متفاوتی از اکسیژن دارند که این میزان جریان باید توسط پزشک تعیین شود که این میزان نیز توسط مانومتر اکسیژن قابل تنظیم خواهد بود.

 

شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس
شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس

 

اجزای مانومتر اکسیژن

گیج فشار مانومتر اکسیژن

گیج فشار به همان صفحه نمایش دایره‌ای که بالای مانومترهای اکسیژن است می‌گویند. وظیفه گیج فشار این است که میزان فشار درون کپسول اکسیژن یا فشاری که قرار است به مانومتر اکسیژن وارد شود بر حسب واحد PSI و بار نمایش دهد. فقط با استفاده از این بخش است که شما می‌توانید میزان فشار اکسیژنی که داخل کپسول اکسیژن است را کنترل کنید.

فلومتر مانومترهای اکسیژن

فلومتر وظیفه دارد گاز اکسیژن خروجی از مانومتر را تنظیم کند و به عبارتی دیگر میزان اکسیژنی که از مانومتر خارج می‌شود را نمایش می‌دهد. در واقع فلومترها میزان جریان اکسیژن را بر حسب لیتر بر دقیقه تنظیم می‌کنند.

لیوان مرطوب کننده

داخل لیوان مرطوب کننده، آب مقطر وجود دارد که باعث می‌شود تا اکسیژنی که از دستگاه خارج می‌شود، مرطوب شود. مرطوب کردن اکسیژن بسیار مهم است؛ زیرا زمانی که از کپسول اکسیژن، اکسیژن خارج می‌شود، به‌صورت خشک است و اگر از آن به مدت طولانی برای بیمار استفاده شود، بسیار خطرناک خواهد بود؛ لذا منجر می‌شود که سیستم تنفسی آن‌ها نیز خشک شود. ولی با استفاده از لیوان مرطوب کننده یا محفظه آب مقطر می‌توان برای بیمار شرایط ایده‌آلی را فراهم کرد؛ و در نهایت بیمار با استفاده آن می‌تواند به راحتی اکسیژن را تنفس کند. جهت استفاده و شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس به این نکته نیز توجه داشته باشید که داخل لیوان مرطوب کننده، آب مقطر بریزید؛ چرا که آب مقطر نه رسوب می‌کند و نه مواد زائد و میکروب در آن وجود دارد.

افرادی که به دلایل مختلفی مجبور به استفاده از کپسول اکسیژن هستند باید به میزان اکسیژن موجود در کپسول توجه زیادی داشته باشند که در صورت اتمام آن به سرعت جهت شارژ آن اقدام نمایند. شما عزیزان در نقاط مختلف تهران می‌توانید جهت شارژ کپسول خود به اکسیژن سنتر مراجعه نمایید. این شرکت برای شارژ کپسول اکسیژن در تهرانپارس نیز در خدمت شما عزیزان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *