شارژ کپسول اکسیژن

اگر از کپسول اکسیژن برای مقاصد درمانی استفاده می‌کنید باید دائماً مراقب میزان اکسیژن موجود در کپسول باشید تا به موقع بتوانید جهت شارژ کپسول اکسیژن اقدام نمایید. برای شارژ انواع کپسول اکسیژن توجه داشته باشید که به شرکت‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایید تا به صورت ایمن و علمی کپسول شما را شارژ نمایند.

شرکت اکسیژن سنتر به صورت شبانه روزی در تمام نقاط تهران تجهیزات پزشکی از جمله خرید، فروش و شارژ کپسول اکسیژن در محل را انجام می‌دهد. این مرکز شارژ کپسول اکسیژن در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به همراه بیمار کلیه خدمات شارژ کپسول را انجام می‌دهند.

شارژ کپسول اکسیژن در منزل

همانطور که می‌دانید از کپسول اکسیژن برای مراقبت از بیمار در منزل استفاده زیادی می‌شود. هنگام تهیه انواع کپسول اکسیژن توجه داشته باشید که سال ساخت  و حجم کپسول روی بدنه کپسول حک شده باشد؛ زیرا در امر شارژ کپسول اکسیژن فاکتور بسیار مهمی هستند. جهت شارژ کپسول اکسیژن در منزل فشار بار که به طور کلی توسط اتحادیه و انجمن به کارخانه‌ها ابلاغ می‌شود که تقریباً برابر با 135 بار است اگر چه می‌تواند بین 100 تا 135 بار هم باشد باید توسط متخصصی که اقدام به شارژ کپسول می‌نماید مورد توجه قرار بگیرد.

موضوع مهم دیگر در شارژ کپسول اکسیژن در محل میزان خلوص گاز اکسیژنی داخل کپسول است. این مقدار خلوص گاز می‌تواند دو کاربرد مفید داشته باشد: اول اینکه می‌تواند وضعیت بیمار را تا حد زیادی بهبود بخشد و دوم اینکه مصرف میزان اکسیژن را کاهش می‌دهد. در نهایت از یک مانومتر اکسیژن استاندارد و مطمئن استفاده کنید تا علاوه بر با مصرف بهینه اکسیژن، از وجود مقدار مطمئن اکسیژن در کپسول مطمئن شوید.

تمامی کپسول‌های اکسیژن در شرکت اکسیژن سنتر جهت فروش به تاریخ روز و 5 سال گارانتی می‌باشد و تمامی مانومترهای اکسیژن دارای گارانتی دوساله است.

روش شارژ کپسول اکسیژن پزشکی

 

شارژ کپسول اکسیژن بیمارستان

کپسول‌های اکسیژن مورد استفاده در بیمارستان‌ها در سایزهای 40 لیتری، 20 لیتری، 10 لیتری و 50 لیتری می‌باشد. این کپسول‌ها بیشتر در خودروهای اورژانس و آمبولانس‌ها استفاده می‌شود. برای شارژ کپسول اکسیژن بیمارستان فشار خاصی وجود دارد که از سوی اتحادیه به تولیدکنندگان و کارخانجات اعلام می‌شود. حداکثر فشار برای شارژ مجدد این سیلندرها 135 بار است. بین فشار، حجم و دما رابطه مستقیمی وجود دارد. با افزایش فشار، دمای بدنه سیلندر به دلیل آن افزایش می‌یابد. در نتیجه امکان شارژ بیش از حد کپسول‌ها وجود ندارد؛ زیرا باعث افزایش دمای بدنه کپسول و در نتیجه منفجر شدن آن می‌شود. نحوه نگهداری از کپسول در ایمنی و طول عمر آن بسیار مؤثر است.

چگونه از تجهیزات و کپسول اکسیژن نگهداری کنم؟

شرکت تأمین کننده اکسیژن شما دستورالعمل‌هایی را برای تمیز کردن تجهیزات به شما ارائه می‌دهد. برخی از اصول اولیه در زیر ذکر شده است:

  • کانولای بینی باید هر هفته تعویض شود.
  • لوله بلند متصل به تجهیزات ثابت شما باید هر ماه تعویض شود. نه کانول بینی و نه لوله بلند تجهیزات ثابت شما نباید شسته شوند.
  • اگر از ماسک صورت اکسیژن استفاده می‌شود، باید دو بار در هفته با آب گرم و صابون تمیز شود.
  • تغلیظ کننده‌های اکسیژن معمولاً نیاز به تمیز کردن هفتگی فیلتر با آب گرم و صابون دارند.
  • اگر از مرطوب کننده استفاده می‌کنید، حداقل یک بار در روز آن را خالی کنید، بطری را با صابون و آب گرم بشویید، مطمئن شوید که تمام صابون آبکشی شده است و سپس بطری را با آب مقطر دوباره پر کنید. از آب لوله‌کشی استفاده نکنید، زیرا مواد معدنی موجود در آن می‌تواند به تجهیزات شما آسیب برساند.

شارژ کپسول اکسیژن پزشکی

چگونه کپسول اکسیژن را شارژ کنیم؟

کپسول‌های اکسیژن در زمینه‌های صنعتی، بیمارستانی، خانگی و … کاربردهای متفاوتی دارند. امروزه افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا و بیماری‌های مختلف از مشکلات تنفسی و جسمی رنج می‌برند. این موضوع در زمان اپیدمی کرونا بیشتر به چشم می‌خورد. به همین دلیل افراد زیادی به دلیل مشکلات تنفسی از کپسول‌های اکسیژن خانگی استفاده می‌کنند. اکسیژن داخل کپسول نقش حیاتی در سلامت فرد بیمار دارد و هرگونه اختلال در میزان اکسیژن رسانی خطرات جدی ایجاد می‌کند. کپسول‌های اکسیژن با توجه به حجم خود (از حجم کم مانند 1 لیتر تا حجم زیاد مانند 50 لیتر) دارای زمان قابل استفاده مشخصی هستند به طوری که پس از اتمام اکسیژن کپسول باید آن را شارژ کرد. برای شارژ کپسول اکسیژن می‌توانید آن را به نزدیک‌ترین مرکز شارژ کپسول اکسیژن ببرید. برای رفاه حال بیمار عزیز خود حتماً شماره تماس‌های مرکزی که خدمات شارژ کپسول اکسیژن 24 ساعته را ارائه می‌دهند در دسترس خود داشته باشید.

مرکز شارژ کپسول اکسیژن با نام اکسیژن سنتر به صورت 24 ساعته در خدمت شما عزیزان می‌باشد. جهت دریافت خدمات مختلف از جمله شارژ کپسول اکسیژن و مشاوره تخصصی با متخصصان مرکز در زمینه انتخاب بهترین نوع تجهیزات و کپسول و دریافت خدمات آنلاین برای بیمار خود حتماً با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس حاصل نمایید.