اجاره کپسول اکسیژن

اجاره کپسول اکسیژن برای افرادی که به دلایلی مشکلات تنفسی پیدا کرده‌اند و مدت زمانی احتیاج به اکسیژن دارند به‌صرفه‌تر از خرید کپسول اکسیژن است. افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند آسم، بیماری ریه، آسیب‌دیدگی دستگاه تنفسی، بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و در مواردی مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-19) هستند قادر به جذب اکسیژن کافی نیستند و به اکسیژن درمانی نیاز پیدا می‌کنند.

شرکت اکسیژن سنتر جهت جلوگیری از هزینه‌های زیاد اقدام به اجاره کپسول اکسیژن کرده است با این امر بیمارانی که مدت زمان کمی می‌خواهند اکسیژن مصرف کنند اقدام به اجاره می‌کنند و هزینه‌های بالا پرداخت نمی‌کنند.

 

نکات ایمنی استفاده از کپسول اکسیژن در منزل

برای افرادی که نیاز مداوم به اکسیژن دارند استفاده از کپسول مناسب نیست؛ زیرا حجم اکسیژن کپسول‌ها بعد از مدتی به پایان می‌رسد و احتیاج به شارژ کپسول اکسیژن وجود دارد. برای این افراد توصیه ما استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز است که به طور پیوسته اکسیژن با خلوص بالا را تولید می‌کند. هنگام اجاره کپسول اکسیژن برای منزل و استفاده از آن یک سری نکات را باید رعایت کنید که عبارت‌اند از:

  • در هنگام استفاده از کپسول اکسیژن، بیمار نباید چیزی بخورد یا بیاشامد و حتی‌الامکان صحبت نکند.
  • اگر لوله کانولا روی گوش بیمار مراقب باشید تا گوش او قرمز نشود و چندین بار در روز گوش بیمار را از نظر قرمزی و زخم بررسی کنید.
  • ماسک و لوله بینی را در هفته دو بار باید بشویید و به خوبی خشک کنید.
  • هنگام دریافت اکسیژن بیمار احساس خشکی در دهان و بینی خود می‌کند که بهتر است دهان و بینی بیمار را چند بار در روز بشویید. مکیدن آب‌نبات‌های مخصوصی هم می‌تواند به برطرف شدن این خشکی کمک کند.
  • میزان دریافت اکسیژن را از پزشک خود جویا شوید.
  • اگر عقربه گیج اکسیژن عدد زیر 5 لیتر را نشان داد؛ یعنی اکسیژن کافی در مخزن وجود ندارد و احتیاج به شارژ مجدد اوست.

اجاره کپسول اکسیژن

نحوه استفاده از کپسول اکسیژن در خانه

جهت استفاده از کپسول اکسیژن در منزل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا مانومتر را با دقت روی کپسول نصب کنید. در هنگام نصب دقت کنید که واشر مخصوص آن در جای خود قرار گیرد.
  • باید آب مقطر و یا آب جوشیده سرد شده درون لیوان مرطوب کننده کپسول اکسیژن بریزید.
  • ماسک مخصوص را در محل تعبیه شده به درستی نصب کنید.
  • در آخرین مرحله ماسک را روی صورت بیمار قرار دهید، شیر کپسول را باز کنید و به وسیله پیچ تعبیه شده، میزان اکسیژن خروجی که پزشک مشخص کرده را تنظیم کنید.

 

نکات مهم هنگام اجاره کپسول اکسیژن

هنگام اجاره شما باید اطلاعاتی درباره کپسول اکسیژن داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای کمک به عزیزان داشته باشید. کپسول‌های اکسیژن به دو دسته پرتابل (قابل حمل) و خانگی تقسیم می‌شوند. کپسول‌های پرتابل در ظرفیت‌های 2/5 لیتری، 10 لیتری و 40 لیتری تولید می‌شوند و به دلیل وزن سبک آنها قابل استفاده در بیرون از منزل و حتی در ماشین حین سفر هستند. این نوع کپسول برای بیمارانی که به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی هنگام آلودگی هوا به اکسیژن نیاز دارند و یا بیمارانی که باید به طور مداوم در منزل و بیرون از منزل به وسیله کپسول‌های اکسیژن نفس بکشند مناسب است.

در هنگام خرید یا اجاره کپسول اکسیژن مشخصاتی همچون سال ساخت، فشار تست، وزن سیلندر، حجم سیلندر، آرم شرکت سازنده، فشار کار، کشور سازنده، سریال ساخت کارخانه و ایزوهایی که مربوط به آن کارخانه است باید بر روی محصول درج شده باشد و شما نیز باید به تمامی موارد ذکر شده توجه کنید.

اجاره کپسول اکسیژن

در هنگام تهیه کپسول دقت نمایید که انتهای سیلندر باید صافی و یکنواختی خاصی داشته باشد اگر سیلندر جوشکاری شده باشد جای سمباده کاری، سنگ فرز و سنگ‌کاری بر روی آن کاملاً مشخص است اگر چنین کپسولی را مشاهده کردید به هیچ عنوان نسبت به تهیه آن با هیچ کدام از دو روش خرید و اجاره اقدام نفرمایید.

برای اجاره کپسول اکسیژن شما عزیزان می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نمایید و اگر زمان کافی برای مراجعه را ندارید می‌توانید از خدمات آنلاین ما استفاده کنید. کارشناسان ما جهت راهنمایی خرید یا اجاره در خدمت شما عزیزان هستند.

مجموعه اکسیژن سنتر آماده ارائه خدمات جهت خرید و اجاره با کیفیت ترین و برند ترین کپسول‌های اکسیژن به شما عزیزان در نقاط مختلف تهران است.