نکات مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن

اکسیژن درمانی تکمیلی به افراد مبتلا به COPD، COVID-19، آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی کمک می‌کند تا اکسیژن کافی برای عملکرد و حفظ سلامت خود داشته باشند. مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن بستگی به نوع و شدت بیماری شما عزیزان دارد. برخی از افراد به اکسیژن مکمل برای زمان طولانی نیاز دارند برخی دیگر به طور موقت تا زمان بهبودی به اکسیژن نیاز دارند.

مهم‌ترین نکته درباره مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن بستگی به کیفیت و ایمنی کپسول اکسیژن دارد. شما عزیزان باید کپسول اکسیژن مورد نیاز خود را از شرکتی معتبر تهیه نمایید تا ایمن و سالم بودن کپسول را تضمین می‌کند. شرکت اکسیژن سنتر برای راحتی شما عزیزان خدمات مختلفی در زمینه کپسول اکسیژن از جمله خرید، فروش و شارژ ارائه می‌دهد.

اکسیژن درمانی چیست؟

اکسیژن گازی است که برای زندگی انسان حیاتی محسوب می‌شود. اکسیژن یکی از گازهایی است که در هوایی که تنفس می‌کنیم یافت می‌شود. اگر یک بیماری مزمن ریوی دارید، ممکن است برای عملکرد طبیعی اندام‌هایتان به اکسیژن اضافی (مکمل) نیاز داشته باشید.

اگرچه ممکن است اکسیژن درمانی در بیمارستان رایج باشد، اما می‌توان از آن در خانه نیز استفاده کرد. چندین دستگاه برای رساندن اکسیژن در خانه استفاده می‌شود. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی به شما کمک می‌کند تجهیزاتی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. برای انتخاب درست می‌توانید از کارشناسان اکسیژن سنتر کمک بگیرید. اکسیژن معمولاً از طریق شاخک‌های بینی (کانولای اکسیژن) یا ماسک منتقل می‌شود. تجهیزات اکسیژن می‌توانند به سایر تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های CPAP و ونتیلاتور متصل شوند.

چه کسانی به اکسیژن درمانی نیاز دارند؟

در صورت داشتن موارد زیر ممکن است به اکسیژن درمانی نیاز داشته باشید:

  • آسم، برونشیت یا آمفیزم
  • بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)
  • کووید 19
  • فیبروز سیستیک
  • نارسایی قلبی
  • سرطان ریه یا سرطان‌های دیگر
  • ذات الریه
  • فیبروز ریوی
  • آپنه خواب

افرادی از جمله کوهنوردان که در مناطق مرتفع زندگی یا از آنجا بازدید می‌کنند ممکن است به اکسیژن مکمل نیز نیاز داشته باشند. سطح اکسیژن موجود در هوا در مناطق مرتفع کمتر است که می‌تواند منجر به بیماری ارتفاع شود.

نکات مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن
مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن

مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن چقدر است؟

برخی از افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن به اکسیژن مکمل مادام‌العمر نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به طور موقت تا زمان بهبودی از یک بیماری حاد (کوتاه مدت) به اکسیژن نیاز دارند. شما باید دستورالعمل‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود را دنبال کنید. بسته به نیازهای سلامتی خاص خود، ممکن است به اکسیژن درمانی 24 ساعته نیاز داشته باشید. یا ممکن است فقط هنگام خواب یا ورزش به اکسیژن اضافی نیاز داشته باشید.

مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی

بیماری کرونا ویروس اولین بار در دسامبر 2019 در چین شناسایی شد و بعداً به کل جهان سرایت کرد و در 11 مارس 2020 توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام شد. تقریباً 14 درصد از تمام بیماران مبتلا به کووید-19 دچار نارسایی تنفسی «شدید» با هیپوکسی و 5٪ دیگر ممکن است به “بیماری بحرانی” مبتلا شوند که نیاز به مراقبت‌های ویژه یا تهاجمی دارد. استفاده از اکسیژن درمانی برای همه بیماران مبتلا به بیماری شدید تا بحرانی توصیه می‌شود.

اندازه‌گیری مدت زمان نیاز به اکسیژن مکمل نه تنها به شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر نیاز طولانی‌مدت به اکسیژن هستند و باید محافظت شوند، کمک می‌کند، بلکه به تصمیم‌گیری در مورد ایجاد ظرفیت بیمارستان‌ها از نظر ترتیب امکانات اکسیژن و سازمان‌دهی ICU و بخش‌ها با اکسیژن تکمیلی داخلی کمک می‌کند. مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی بستگی به شدت کووید و بیماری‌های دیگر شخص دارد که توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن برای بیماران ریوی

هنگامی که شما مبتلا به اختلال انسداد مزمن ریه هستید، تنفس سخت‌تر می‌شود. سؤال بزرگ برای شما این است که آیا نفس کشیدن آن‌قدر سخت است که نیاز به اکسیژن درمانی داشته باشید؟ اکسیژن درمانی به شما کمک می‌کند تا نفس کشیدن برای شما راحت‌تر باشد و فعال بمانید.

هنگامی که شما COPD دارید، ریه‌های شما هوای کمتری را نسبت به گذشته وارد و خارج می‌کنند. این به این دلیل است که کیسه‌های هوایی کوچک در ریه‌های شما آسیب دیده یا از بین رفته‌اند. زمانی که دیواره‌های راه‌های هوایی ملتهب هستند یا اگر راه‌های هوایی شروع به تولید مخاط بیشتری می‌کنند و مسدود می‌شوند، ممکن است COPD داشته باشید.

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) شایع‌ترین علت نارسایی تنفسی هیپوکسیک است. اکسیژن درمانی طولانی مدت (LTOT) بقای بیماران مبتلا به هیپوکسمی شدید مزمن ناشی از COPD را بهبود می‌بخشد. توصیه فعلی برای استفاده از LTOT حداقل 15 ساعت در روز اما ترجیحاً 24 ساعت در روز است.

فواید اکسیژن درمانی

هنگامی که اکسیژن اضافی به بدن خود وارد می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند که دوره‌های تنگی نفس کمتری داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که بهتر می‌خوابید. همچنین می‌تواند:

  • انرژی و توانایی خود را برای ورزش افزایش دهید.
  • خلق‌وخوی خود را بهبود بخشید.
  • به شما کمک می‌کند تا روی کارها تمرکز بهتری داشته باشید.
  • کیفیت رابطه جنسی خود را بهبود بخشید.
  • احتمال نارسایی قلبی خود را کاهش دهید.

برای تهیه انواع کپسول اکسیژن ایمن برای بیماری کووید 19 یا بیماری ریوی به اکسیژن سنتر مراجعه نمایید. برای دریافت خدمات یا مشاوره با شماره های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید. اکسیژن سنتر در مناطق مختلف تهران از جمله غرب تهران، شرق تهران و شمال تهران در خدمت شما عزیزان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *