نکات مهم خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران

اگر شما عزیزان در خواب دچار مشکلات تنفسی می‌شوید یا به آپنه خواب مبتلا هستید حتماً احتیاج به بای پپ یا سی پپ پیدا خواهید کرد. شما عزیزان برای خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران حتماً به شرکت‌های معتبر مانند اکسیژن سنتر مراجعه نمایید. اکسیژن سنتر مجهزترین شرکت در زمینه انواع کپسول اکسیژن است.

برای خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. برای کسب اطلاعات دقیق و علمی مطالعه این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

بای پپ یا سی پپ؟

بای پپ یا سی پپ، هر دو کمک تنفسی هستند که برای درمان آپنه انسدادی خواب استفاده می‌شوند. آپنه خواب وضعیتی است که زمانی رخ می‌دهد که راه هوایی شما مسدود می‌شود یا زمانی که گلوی شما به طور موقت بسته یا در حالت دراز کشیدن مسدود می‌شود.

دستگاه‌های بای پپ و سی پپ در درجه اول در انتقال فشار هوا متفاوت هستند. بای پپ ها سطوح فشار هوای مشخصی را برای دم و بازدم فراهم می‌کنند، درحالی‌که سی پپ ها فشار ثابتی را در طول هر تنفس حفظ می‌کنند. هر دو BiPAP و CPAP می‌توانند کیفیت خواب و رفاه کلی را افزایش دهند.

دستگاه‌های CPAP از یک تنظیم برای باز نگه داشتن مسیر هوای خواب استفاده می‌کنند. بااین‌حال، دستگاه‌های BiPAP از دو تنظیم یکی برای دم و دیگری برای بازدم استفاده می‌کنند.

خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران
خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران

CPAP چیست و چگونه کار می‌کند؟

یک سیستم CPAP از یک موتور، یک ماسک بالشتکی، یک لوله، روسری و تسمه‌های قابل تنظیم برای اطمینان از تناسب کامل تشکیل شده است. کمپرسور دستگاه رومیزی کوچک یک جریان از پیش کالیبره شده از هوای تصفیه شده را از طریق لوله به ماسک فشار می‌دهد.

تناسب ماسک مهم است؛ زیرا اطمینان می‌دهد که مقدار صحیح هوای تحت فشار به گلو می‌رود تا راه هوایی باز بماند. پزشکان تعداد فزاینده‌ای از دستگاه‌های CPAP را برای بزرگسالان تجویز می‌کنند؛ زیرا تحقیقات بیشتر اثرات منفی کوتاه‌مدت و بلندمدت خواب ضعیف بر سلامت کلی را نشان می‌دهد. آنها همچنین برای افرادی که مشکلات تنفسی شدید دارند و برای نوزادانی که با ریه‌های ضعیف به دنیا می‌آیند پیشنهاد می‌کنند.

مزایای CPAP

مطالعات متعدد خواب نشان می‌دهد که درمان با CPAP روشی مؤثر برای افراد مبتلا به آپنه خواب است که نه تنها خواب مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، بلکه برای جلوگیری از نارسایی قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از خواب نیز مفید است.

علائم آپنه خواب شامل خروپف بلند، گازهای گاه‌به‌گاه هوا و تنفس ناسازگار است. این می‌تواند میزان اکسیژن دریافتی فرد را کاهش دهد و میزان دریافت دی‌اکسیدکربن را افزایش دهد.

در صورت استفاده صحیح، ماشین‌های CPAP می‌توانند:

  • به حداقل رساندن خروپف
  • بهینه نگه داشتن سطح اکسیژن هنگام خواب
  • کسب انرژی بیشتر از طریق کیفیت خواب بهتر
  • محافظت از سلامت قلب
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • کمک به کاهش وزن
  • بهبود خلق و خو از طریق خواب بهتر

درحالی‌که هیچ تضمینی وجود ندارد که همه بیماران این مزایا را تجربه کنند، استفاده از دستگاه CPAP تحت راهنمایی یک متخصص پزشکی می‌تواند به طور قابل توجهی علائم آپنه خواب را کاهش دهد. برخی از کاربران ممکن است عوارض جانبی CPAP مانند خشکی بینی، تحریک پوست یا عفونت‌های تنفسی را تجربه کنند. جهت خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی تفاوت دستگاه های بای پپ و سی پپ کلیک نمایید.

BiPAP چیست و چگونه کار می‌کند؟

مانند ماشین‌های CPAP، ماشین‌های BiPAP نیز مزایای زیادی برای افرادی که به درستی از آن‌ها استفاده می‌کنند، دارند. برخلاف CPAP ها، BiPAPها از فشار بالاتر برای فاز دم و فشار کمتر برای فاز بازدم استفاده می‌کنند. فشارهای دوگانه تنفس طبیعی را تسهیل می‌کند و فشار برای بازدم را کاهش می‌دهد.

  • اکثر دستگاه‌های BiPAP سه تنظیم فشار هوا را ارائه می‌دهند. پزشکان آنها را بر اساس نیازهای فرد تنظیم می‌کنند.
  • تعویض خود به خودی به طور خودکار الگوهای تنفسی را حس می‌کند. این به سیستم اجازه می‌دهد تا فشار راه هوایی مثبت دمی (IPAP) و فشار راه هوایی مثبت بازدم (EPAP) را تنظیم کند.
  • تعویض زمان‌بندی شده به بیمار این امکان را می‌دهد که مدت زمان هر دو فاز IPAP و EPAP را برنامه‌ریزی کند. این تنظیم برای افرادی که می‌خواهند میزان تنفس ایده‌آل را حفظ کنند – تعداد بهینه تنفس در دقیقه – خوب است.
  • سوئیچینگ خود به خودی/ زمان‌بندی‌شده یک تنظیم اولیه خود به خودی است که برای پشتیبانی از الگوهای تنفس طبیعی و تشخیص افت در این الگو طراحی شده است. هنگامی که دستگاه افت کمتر از تعداد از پیش تعیین شده تنفس در دقیقه را حس می‌کند، سیستم به طور خودکار تنظیم می‌شود تا کمبود را اصلاح کند.

سیستم‌های BiPAP برای طیف وسیعی از افراد، از جمله افرادی که دچار نارسایی احتقانی قلب، بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا و سایر اختلالات ریوی و عصبی هستند، مناسب است.

برای خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران می‌توانید با کارشناسان اکسیژن سنتر مشورت نمایید. برای مشاوره رایگان با شماره تلفن‌های 09125906605 – 09102121077 تماس حاصل نمایید.

آیا BiPAP برای آپنه خواب بهتر از CPAP است؟

هنگام خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران باید بدانید کدام برای شما بهتر است؟ سیستم‌های BiPAP و CPAP هر دو میزان اثربخشی بالایی برای درمان اختلالات خواب دارند. فشار مداوم دستگاه‌های CPAP مخصوصاً برای افرادی که آپنه انسدادی خواب دارند به خوبی کار می‌کند، درحالی‌که دستگاه‌های BiPAP برای درمان آپنه مرکزی خواب، آپنه خواب پیچیده یا بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) مناسب‌تر هستند. بازدم با BiPAP راحت‌تر از CPAP است.

به دلیل پیچیدگی بیشتر، ماشین‌های BiPAP قیمت بیشتری نسبت به ماشین‌های CPAP دارند. بااین‌حال، کسانی که برای مشکلات خواب خود به دنبال کمک هستند، همیشه انتخابی بین این دو سیستم ندارند. متخصصان خواب آنها را انتخاب می‌کنند. پزشکان گاهی اوقات نقاط قوت و مزایای هر دو سیستم از جمله هزینه‌ها را توضیح می‌دهند و به بیماران اجازه انتخاب می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *