فلومتر اکسیژن چیست

فلومتر اکسیژن چیست؟

آیا می‌دانید که فلومتر اکسیژن چیست؟ اکسیژن‌درمانی و سایر روش‌های پزشکی نیاز به انواع لوازم و اقلام تجهیزات مختلف دارند تا به طور ایمن و مؤثر انجام شوند. یکی از مهم‌ترین اجزای آن فلومتر اکسیژن است، دستگاهی که برای اندازه‌گیری سرعت جریان گاز از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شود. این کنتورها برای اطمینان از دریافت دقیق گاز پزشکی در طول اقدامات پزشکی یا اکسیژن درمانی ضروری هستند. در ادامه این مطلب آموزشی از اکسیژن سنتر درباره اینکه فلومتر چیست و چگونه کار می‌کند اطلاعاتی مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

توجه داشته باشید که شما عزیزان به هر دلیلی به هر نوعی از کپسول اکسیژن نیاز داشتید می‌توانید از شرکت اکسیژن سنتر تهیه نمایید. این شرکت تمام کپسول‌های اکسیژن را با بهترین کیفیت و متناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

فلومتر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

فلومتر اکسیژن چیست؟ فلومترهای پزشکی ابزارهایی هستند که جریان گازهای پزشکی را از دستگاه توزیع کننده به بیمار اندازه‌گیری می‌کنند. آنها بیشتر در مخازن اکسیژن و متمرکزکننده‌های اکسیژن یافت می‌شوند. فلومترها افت فشار را اندازه‌گیری می‌کنند و ابزار ضروری برای اطمینان از اینکه دستگاه‌های اکسیژن جریان دقیق تجویز شده اکسیژن را به بیمار می‌رسانند هستند.

فلومترهای اکسیژن یا مستقیماً روی مخزن اکسیژن قرار دارند یا دستگاه‌های مستقلی هستند که می‌توانند به سیلندرهای گاز یا سایر دستگاه‌های انتقال گاز متصل شوند. در حالی که انواع مختلفی از فلومترهای گاز وجود دارد (که در زیر به آنها پرداخته می‌شود)، همه آنها با استفاده از اصول علمی برای اندازه‌گیری تغییرات یک مایع یا گاز هنگام جریان از یک منطقه به منطقه دیگر کار می‌کنند.

انواع مختلف فلومتر

در جواب اینکه فلومتر اکسیژن چیست؟ باید گفت که دو نوع مختلف فلومتر مایع و گاز وجود دارد. هر یک با استفاده از فناوری‌های مختلف جریان را به طور متفاوتی اندازه‌گیری می‌کند. برخی از رایج‌ترین انواع زیر فلومتر عبارت‌اند از:

فلومترهای فشار تفاضلی

این حسگرها از صفحات روزنه، نازل یا لوله برای اندازه‌گیری افت فشار هنگام عبور گازها از یک سر به سر دیگر استفاده می‌کنند. افت فشار بیشتر نشان دهنده نرخ جریان بالاتر است.

فلومتر اکسیژن چیست
فلومتر اکسیژن چیست؟

فلومترهای التراسونیک

در این نوع، یک فرستنده امواج مافوق صوت را به یک لوله می‌فرستد و به سنسور دیگری برمی‌گرداند. فرکانس امواج تحت تأثیر حرکت سیال درون لوله قرار می‌گیرد که می‌تواند امکان تعیین نرخ جریان را فراهم کند.

فلومترهای کوریولیس

این فلومتر از طریق یک لوله ارتعاشی کار می‌کند. تغییرات در جریان گاز باعث تغییر در فرکانس ارتعاش می‌شود و بنابراین امکان اندازه‌گیری دقیق جریان را فراهم می‌کند.

فلومترهای حرارتی

مترهای حرارتی از گرما برای اندازه‌گیری دبی استفاده می‌کنند. سنسورهای دما که در قسمت بیرونی کنتور قرار دارند، دمای گاز را هنگام عبور از لوله یا لوله ردیابی می‌کنند.

فلومترهای المان شناور

یکی از ساده‌ترین انواع فلومترها، عنصر فلومتر شناور، از یک شناور محصور شده در لوله استفاده می‌کند. شناور با فشار سیالات یا مایعات به داخل لوله بالا و پایین می‌رود و فشار دیفرانسیل ایجاد می‌کند. اینها برای اکثر انواع گازها مناسب هستند.

ضرورت استفاده از فلومتر اکسیژن چیست؟

فلومترهای اکسیژن یا بر روی مخزن اکسیژن قرار دارند یا دستگاه‌های قابل جابه‌جایی هستند. فلومترهای اکسیژن را می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، مانند اندازه‌گیری میزان جریان اکسیژن در خون بیمار یا میزان اکسیژنی که بیمار از طریق دستگاه تنفس دریافت می‌کند. فلومترهای اکسیژن همچنین می‌توانند برای نظارت بر سطح اکسیژن در اورژانس بیمارستان یا اتاق عمل استفاده شوند. فلومترهای اکسیژن ابزاری ضروری برای هر بیمارستانی هستند؛ زیرا به اطمینان از دریافت دوز صحیح اکسیژن بیماران کمک می‌کنند. اگر به دنبال فلومتر اکسیژن هستید، حتماً تحقیق کنید تا بتوانید بهترین مدل را برای نیاز خود پیدا کنید.

از کجا فلومتر اکسیژن را تهیه نمایید؟

در این مطلب درباره فلومتر اکسیژن چیست؟ و انواع آن نکاتی را به شما عزیزان عرضه کردیم. اگر به دنبال فلومترهای پزشکی هستید، حتماً به اکسیژن سنتر مراجعه کنید تا بهترین آن را برای نیازهای خود بیابید. ما مفتخریم که یکی از تأمین کنندگان پیشرو انواع کپسول اکسیژن در ایران هستیم. چه به دنبال فلومتر برای سیلندر اکسیژن خود باشید و چه برای پر کردن مجدد کپسول اکسیژن به کمک نیاز داشته باشید، تیم ما خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند تا تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را پیدا کنید تا به شما در ارائه مراقبت‌های مورد نیاز بیماران کمک کند. برای دریافت خدمات و مشاوره می‌توانید با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *