روشهای تشخیص خالی بودن اکسیژن

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟ تشخیص این نکته برای افرادی که به هر دلیلی مجبور به استفاده از کپسول اکسیژن هستند حیاتی می‌باشد. برای تشخیص پر یا خالی بودن کپسول اکسیژن دو روش وجود دارد. یک روش ساده این است که از آب و کف استفاده کنید. از این طریق می‌توانید از وجود نشتی و وجود اکسیژن داخل کپسول اطمینان حاصل کنید. روش دیگر این است که از فشارسنج سالم و ایمن برای تشخیص وجود اکسیژن داخل کپسول استفاده کنید. در این مطلب درباره استفاده از فشارسنج برای تشخیص پر بودن کپسول توضیح بیشتری می‌دهیم.

اگر شما عزیزان احتیاج به کپسول اکسیژن دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که جهت خرید یا اجاره از طریق شرکت معتبری مانند اکسیژن سنتر اقدام نمایید. اکسیژن سنتر با در اختیار گذاشتن امکانات مختلف از جمله خرید و اجاره کپسول اکسیژن در خدمت شما عزیزان است. جهت دریافت خدمات به صورت شبانه‌روزی و مشاوره می‌توانید با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید.

یاد بگیرید چگونه فشارسنج مخزن اکسیژن را بخوانید

گیج اکسیژن یک دستگاه پزشکی است که برای نمایش سطح فشار در مخزن یا سیلندر اکسیژن طراحی شده است. یادگیری نحوه خواندن گیج مخزن اکسیژن برای اطمینان از اینکه کپسول اکسیژن، مقدار لازم اکسیژن دارد مهم است. گیج‌های اکسیژن با مقیاس‌های آسان برای خواندن، تعیین میزان پر بودن مخزن را قبل از شروع درمان بیمار آسان می‌کنند. اما چگونه می‌توان گیج فشار مخزن اکسیژن را خواند؟ در زیر شما را از طریق آن راهنمایی می‌کنیم.

گیج فشار چیست؟

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟ با استفاده از گیج فشار، میزان اکسیژن را اندازه‌گیری کنید. اکسیژن یک گاز نجات‌بخش است که اغلب در مراکز پزشکی استفاده می‌شود. اغلب فشرده شده و در داخل سیلندرها یا مخازن قرار می‌گیرد. این مخازن مجهز به یک فشارسنج اکسیژن هستند که بر روی یک رگولاتور نصب شده است تا به شما کمک کند فشار و به نوبه خود، مقدار اکسیژن در سیلندر را تعیین کنید.

فشارسنج‌های پزشکی دستگاه‌هایی هستند که برای استفاده در هر چیزی از مخازن اکسیژن برای اکسیژن درمانی گرفته تا بیهوشی یا تجهیزات دندانپزشکی طراحی شده‌اند. این ابزارها به تسهیل انتقال ایمن گازهای پزشکی کمک می‌کنند. آنها فشار را در یک منطقه خاص (در این مورد، در یک مخزن اکسیژن) اندازه‌گیری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که گاز یا مایع کافی برای تکمیل درمان وجود دارد.

گیج اکسیژن در بالای مخزن اکسیژن قرار می‌گیرد، از بالای آن می‌لغزد و با سوراخ‌های پست سوپاپ هماهنگ می‌شود. انواع مختلفی از گیج‌ها وجود دارد، از جمله مینی رگولاتورها، رگولاتورهای سنتی و گیج‌های مستقل که می‌توانند به عنوان قطعات جایگزین استفاده شوند.

آیا انواع شارژ کپسول اکسیژن را می دانید. تفاوت شارژ کپسول اکسیژن کارخانه ای و دستی چیست؟

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟ نحوه خواندن گیج‌های تنظیم‌کننده اکسیژن

سیلندرهای اکسیژن معمولاً بین 15000 تا 20000 کیلو پاسکال پر هستند، اگرچه گیج ها معمولاً عدد بالاتر را نشان می دهند. مهم است که همیشه سیلندر خود را قبل از استفاده آزمایش کنید، حتی اگر فکر می‌کنید پر است، زیرا نشتی های کوچک یا برچسب زدن و ذخیره سازی نامناسب ممکن است منجر به خالی شدن مخزن شود. خوشبختانه، یادگیری نحوه خواندن یک گیج اکسیژن به سادگی انجام این پنج مرحله آسان است.

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟
چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟

خواندن فشارسنج اکسیژن در 5 مرحله

چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟ اگر از فشارسنج استفاده می‌کنید که دارای یک رگولاتور است، در اینجا نحوه خواندن گیج اکسیژن آورده شده است:

  • اطمینان حاصل کنید که فلومتر صفر را نشان می‌دهد.
  • دریچه سیلندر اکسیژن را با چرخاندن کلید در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به سمت چپ باز کنید.
  • صفحه تنظیم کننده را رعایت کنید. با باز شدن مخزن، نشانگر باید تنظیم شود تا میزان اکسیژن موجود در سیلندر را نمایش دهد. اگر سوزن در مناطق سفید یا سبز باشد، نشان می‌دهد که اکسیژن کافی در مخزن برای استفاده دیگر وجود دارد. اگر صفحه در داخل یا خارج از قرمز باشد، به این معنی است که سیلندر نزدیک به خالی است و باید دوباره پر شود.
  • با چرخاندن کلید در جهت عقربه‌های ساعت به سمت راست، سیلندر اکسیژن را ببندید.
  • با چرخاندن فلومتر به بالاترین میزان، فشار را از رگولاتور آزاد کنید. پس از آزاد شدن فشار، صفحه دبی سنج را به پایین‌ترین حالت خود برگردانید.

زمان تعویض مخزن اکسیژن

حتماً هر بار که از سیلندر خود استفاده می‌کنید فشارسنج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در طول درمان تمام نمی‌شود. چگونه کپسول اکسیژن خالی را تشخیص دهیم؟ هنگامی که سوزن در گیج به قسمت پایینی ناحیه قرمز افتاد، باید سیلندر اکسیژن خود را تعویض یا دوباره پر کنید. توصیه می‌شود زمانی که گیج فشار 2000 کیلو پاسکال یا کمتر از آن است، سیلندر را تعویض کنید.

چه در حال استفاده از اکسیژن برای اکسیژن درمانی در منزل یا برای اقدامات در داخل یک مرکز پزشکی باشید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که سیلندرهای قابل استفاده کافی برای ارائه درمان مناسب در دسترس دارید. اگر متوجه شدید که سیلندرها رو به اتمام است، برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض یا پر کردن سیلندرها با ارائه دهنده گاز پزشکی خود مانند شرکت اکسیژن سنتر تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *