راهنمای خرید بای پپ و سی پپ

بای پپ و سی پپ هر دو برای تسهیل تنفس استفاده می‌شود. امکان استفاده از این دستگاه‌ها در بیمارستان و خانه وجود دارد. افرادی که از بیماری‌های مختلفی مانند آپنه خواب رنج می‌برند معمولاً پزشک یکی از این دو دستگاه را برای آنها تجویز می‌کند. برای انتخاب بهترین نوع دستگاه برای شما، باید با بای پپ و سی پپ آشنایی لازم را داشته باشید. این مطلب از مجله اکسیژن سنتر راهنمای خرید بای پپ و سی پپ برای شما عزیزان است.

بای پپ و سی پپ را می‌توانید از شرکت معتبر اکسیژن سنتر تهیه نمایید. شرکت اکسیژن سنتر تمام خدمات خود را در زمینه انواع کپسول اکسیژن و بای پپ و سی پپ با تضمین ارائه می‌دهد. در ادامه شما عزیزان را بیشتر با دستگاه‌های بای پپ و سی پپ آشنا می‌کنیم.

دستگاه CPAP چیست؟

دستگاه‌های CPAP جریان مداوم هوا را فراهم می‌کنند که از طریق یک ماسک یا دستگاه روی بینی، دهان یا هر دو به راه هوایی فوقانی و ریه‌ها فشار می‌آورد. این فشار به باز نگه داشتن راه هوایی شما کمک می‌کند و از باریک شدن یا فروپاشی آن جلوگیری می‌کند که از تنفس مؤثر در طول خواب جلوگیری می‌کند. دستگاه CPAP معمولاً برای موارد زیر تجویز می‌شود:

  • OSA خفیف تا متوسط
  • کاربران جدید PAP

دستگاه‌های CPAP رایج‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در درمان فشار مثبت راه هوایی (PAP) برای درمان آپنه خواب استفاده می‌شوند. آنها ابتدایی‌ترین و به طور کلی کم‌هزینه‌ترین دستگاه هستند و اغلب توسط متخصصان خواب توصیه می‌شوند. دستگاه‌های CPAP مسافرتی نیز برای کسانی که اغلب سفر می‌کنند مفید است. برای شروع درمان CPAP، باید یک مطالعه خواب در آزمایشگاه خواب انجام دهید تا تنظیم فشار مناسب را برای وضعیت شما توسط پزشک تعیین شود. این آزمایش توسط یک متخصص خواب (معمولاً یک پزشک یا درمانگر تنفسی) انجام می‌شود. هنگامی که فشار مناسب تعیین شد، دستگاه CPAP شما به طور مداوم در طول خواب روی آن فشار تنظیم می‌شود.

دستگاه BiPAP چیست؟

مانند دستگاه CPAP، دستگاه BiPAP فشار مثبتی را به راه هوایی فوقانی و ریه‌های شما وارد می‌کند تا راه هوایی شما را باز نگه دارد و از باریک شدن یا جمع شدن آن جلوگیری کند. می‌توانید دستگاه‌های BiPAP را روی فشارهای مختلف برای دم  و بازدم  تنظیم کنید. این قابلیت افزوده، ماشین‌های BiPAP را گران‌تر از ماشین‌های CPAP می‌کند که فقط روی یک فشار قابل تنظیم هستند.

در دستگاه‌های BiPAP، فشار وارده از دستگاه هنگام دم بیشتر و هنگام بازدم کمتر است. دستگاه BiPAP برای افرادی که در استفاده از CPAP مشکل دارند یا افرادی که دچار آپنه خواب و الگوهای تنفسی پیچیده‌تری هستند مناسب‌تر است. در بیشتر موارد، ابتدا برای کاربران CPAP تجویز می‌شود. اگر نمی‌توانید با دستگاه CPAP بخوابید، یا اگر درمان با CPAP به اندازه کافی وضعیت شما را درمان نمی‌کند، پزشک ممکن است به جای آن، BiPAP را امتحان کند. BiPAP به طور کلی برای درمان‌های پیچیده‌تر یا پیشرفته‌تر آپنه خواب استفاده می‌شود. برخی از نمونه‌ها عبارت‌اند از:

  • نیاز به تنظیمات فشار بالاتر
  • آپنه خواب مرکزی و OSA ترکیبی
  • بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)
  • خر و پف‌های شدید
  • تنگی نفس‌های طولانی و مکرر

حالا که با تعریف هر دو دستگاه آشنا شدید بهتر می‌توانید تفاوت دستگاه بای پپ با سی پپ را بهتر درک کنید. مهم‌ترین تفاوت این دستگاه‌ها در نحوه عملکرد آنهاست. دستگاه بای پپ در دم و بازدم بیمار فشار ایجاد می‌کند و آپنه تنفسی فرد را برطرف می‌نماید؛ اما سی پپ فقط در هنگام دم فشار وارد می‌کند و بازدم توسط خود بیمار انجام می‌شود. در واقع سی پپ فشار هوای مثبت متالی ایجاد خواهد کرد؛ ولی بای پپ هوای مثبت دو سطحی ایجاد می‌کند.

 

خرید مطمئن دستگاه بای پپ و سی پپ از شرکت اکسیژن سنتر

توجه داشته باشید که اصلاً دستگاه بای پپ و سی پپ را از فروشگاه‌ها و افراد غیرمجاز و غیرمتخصص نخرید. در صورت خرید از شرکت‌های نامعتبر و بدون مجوز، امکان خراب شدن سریع دستگاه وجود دارد و خطرات جانی نیز به همراه خواهد داشت. برای خرید دستگاه بای پپ و سی پپ و انواع کپسول اکسیژن می‌توانید به شرکت اکسیژن سنتر مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره جهت راهنمای خرید بای پپ و سی پپ و ثبت سفارش خود می‌توانید با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید. برای مراجعه حضوری نیز به آدرس تهران – خیابان جمهوری – خیابان باستان – پ 43 مراجعه نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *