روش استفاده از کپسول اکسیژن

علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

درست مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات الکتریکی، دستگاه اکسیژن ساز نیز به دلایل مشکلات فنی یا بعد از گذشتن چند سال ممکن است خراب شود. سیستم موجود در دستگاه اکسیژن ساز از چند قسمت پیچیده تشکیل شده است که همه با هم کار می‌کنند تا اکسیژن مورد نیاز شما را تصفیه و برای مصرف آماده کنند. علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز می‌تواند مشکل در هر یک از این قطعات باشد. هرگاه مشکلی برای دستگاه اکسیژن ساز ایجاد می‌شود بوق می‌زند. دستگاه شما نه تنها بوق صوتی دارد، بلکه برای افرادی که اختلال شنوایی دارند نیز هشدارهای بصری دارد.

قبل از اینکه با یک تکنسین تعمیر تماس بگیرید، می‌توانید علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز را خود شما در منزل شناسایی کنید. گاهی اوقات، علت یک مشکل بزرگ می‌تواند یک راه‌حل کوچک و آسان باشد. برای آشنایی با علل مختلف خراب شدن دستگاه اکسیژن ساز تا انتهای مطلب همراه ماه باشید.

بررسی 5 علت مهم بوق زدن و خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز

چند دلیل مختلف وجود دارد که دستگاه اکسیژن ساز شما بوق می‌زند؛ اما خوشبختانه، اغلب مشکلات را می‌توان در خانه اصلاح کرد.

1) فقدان برق و نیروی کافی برای دستگاه اکسیژن ساز

کمبود برق یکی از رایج‌ترین علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز است. زمانی که از دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل استفاده می‌کنید اگر باتری دستگاه از درصد معینی پایین‌تر بیاید به شما هشدار می‌دهد که الان دستگاه خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل، کافی است فوراً دستگاه خود را به شارژ متصل نمایید.

اگر دستگاه اکسیژن ساز شما به برق وصل می‌شود زمانی که برق قطع گردد ممکن است شروع به بوق زدن کند. به سادگی دستگاه را خاموش کنید و آن را به پریز برق دیگری وصل نمایید. بررسی کنید که آیا سیم برق تا آخر به پریز و آداپتور برق وصل شده است یا خیر. همچنین برای برق رسانی به دستگاه خود از سیم رابط استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است برق کافی برای کارکرد دستگاه را تأمین نکند.

2) خطای کاربر

اقدامات ساده‌ای که ممکن است بدیهی انگاشته شود می‌تواند علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز باشد. مواردی مانند قرار دادن دستگاه در یک منطقه با تهویه ضعیف یا تمیز نکردن یا تعویض منظم فیلتر هوا می‌تواند باعث به صدا درآمدن زنگ هشدار دستگاه شود. گاهی اوقات همیشه علت زنگ زدن دستگاه مشخص نیست. قبل از استفاده حتماً نکات ایمنی و نحوه استفاده از دستگاه را از دفترچه همراه مطالعه نمایید.

3) سیستم قادر به تولید اکسیژن کافی نیست

توجه به این نکته ضروری است که دستگاه اکسیژن ساز، خود اکسیژن تولید نمی‌کند. دستگاه اکسیژن ساز هوای اتاق را به داخل می‌کشد و بعد از فیلتر کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. زمانی که اکسیژن کافی در هوا وجود نداشته باشد به شما هشدار می‌دهد. این هشدار معمولاً نیاز به تعمیر تخصصی دارد. برای جلوگیری از این مشکل، دستگاه اکسیژن ساز را در اتاقی قرار دهید که مقدار کافی اکسیژن دارد. همچنین، از نزدیک کردن بیش از حد دستگاه به رادیاتور، بخاری یا دریچه هوای گرم خودداری کنید. مطمئن شوید که دستگاه اکسیژن ساز حداقل 6 اینچ از دیوار، پرده یا مبلمان فاصله داشته باشد.

4) کمبود جریان اکسیژن

زمانی که دستگاه نمی‌تواند اکسیژن را به بیرون هدایت کند شروع به بوق زدن می‌کند. علت این مشکل لوله آسیب‌دیده یا پیچ خورده است. برای خاموش کردن این زنگ هشدار، کافی است لوله اکسیژن خود را از نظر آسیب یا پیچ‌خوردگی بررسی کنید. لوله‌های آسیب‌دیده را تعویض کنید و لوله‌های پیچ خورده را باز کنید؛ زیرا بر جریان هوایی که دریافت می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

5) گرم شدن دستگاه اکسیژن ساز

گرم شدن دستگاه اکسیژن ساز ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. دلایل گرم شدن دستگاه اکسیژن ساز می‌تواند موارد زیر باشد:

  • قرار گرفتن در یک اتاق با تهویه ضعیف
  • گرفتگی فیلتر
  • گرفتگی موتور یا فن

از جمله علت خاموش شدن دستگاه اکسیژن ساز می‌تواند گرمای زیاد داخل اتاق باشد. هنگامی که دستگاه اکسیژن ساز را در اتاقی با تهویه ضعیف قرار دهید، بیش از حد گرم می‌شود. اگر زنگ هشدار گرمای بیش از حد شروع به بوق زدن کرد، دستگاه را خاموش کنید. بعد از سرد شدن می‌توانید دوباره دستگاه را روشن نمایید. حتماً تمیزی و سالم بودن فیلتر، موتور و فن را بررسی کنید. اگر دستگاه اکسیژن ساز بعد از این بررسی‌ها دوباره گرم شد برای تعمیر باید به اپراتور اطلاع دهید.

تهیه بهترین و ایمن‌ترین دستگاه و کپسول اکسیژن از اکسیژن سنتر

توجه داشته باشید که اگر دستگاه اکسیژن ساز را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید به زودی شاهد خراب شدن دستگاه اکسیژن ساز خود خواهید بود. برای تهیه انواع کپسول اکسیژن در تمام نقاط تهران می‌توانید به شرکت اکسیژن ساز مراجعه نمایید. شرکت اکسیژن ساز به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان است. برای مشاوره با متخصصان و ثبت سفارش خود با شماره‌های 09125481735 – 09102121077 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *