خرید دستگاه بای پپ و سی پپ در شمال تهران

خرید دستگاه بای پپ و سی پپ در شمال تهران از اکسیژن سنتر


آشنایی با بهترین راه های درمان کاهش اکسیژن خون

برخی افراد به بیماری کاهش سطح اکسیژن در خون مبتلا هستند که نام علمی این مشکل هیپوکسی است. هیپوکسی علائمی مانند گیجی، بی قراری، مشکل در تنفس، ضربان قلب سریع و کبودی پوست را به دنبال دارد. بسیاری از بیماری‌های مزمن قلبی و ریوی می‌توانند شما را در معرض خطر هیپوکسی قرار دهند. هیپوکسی می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد. برای درمان هیپوکسی روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از اکسیژن سنتر قصد داریم درباره راه های درمان کاهش اکسیژن خون صحبت کنیم. برای آشنایی با هیپوکسی و بهترین راه های درمان کاهش اکسیژن خون این مطلب را از دست ندهید.

اگر برای درمان هیپوکسی به دستگاه اکسیژن ساز یا کپسول اکسیژن نیاز دارید توجه داشته باشید که از شرکت معتبر تهیه نمایید. تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را می‌توانید از شرکت معتبر اکسیژن سنتر تهیه نمایید. متخصصان اکسیژن سنتر جهت مشاوره در خدمت شما عزیزان هستند.

هیپوکسی چیست؟

هیپوکسی زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌های بدن شما اکسیژن کافی ندارند. وقتی نفس می‌کشید، اکسیژن را وارد ریه‌های خود می‌کنید، جایی که از طریق راه‌های هوایی شما به کیسه‌های کوچکی به نام آلوئول می‌رود. از آنجا، اکسیژن توسط خون شما در عروق کوچکی که نزدیک آلوئول‌ها (مویرگ‌ها) حرکت می‌کنند، جمع می‌شود. در نهایت، اکسیژن مورد نیاز از طریق خون شما به بافت‌های دیگر می‌رود.

شما می‌توانید اکسیژن را به عنوان میلیاردها مسافر در حال پرواز به فرودگاه (ریه‌های شما) تصور کنید. آنها در دروازه سوار می‌شوند و در بزرگراه (رگ‌های خونی) می‌روند تا به مقصد (بافت‌های شما) برده شوند. همان‌طور که اکسیژن کم می‌شود، فضا را برای سوار شدن یک مسافر دیگر باز می‌کند: دی‌اکسیدکربن. دی‌اکسیدکربن یک ماده زائد است که پس از آن به ریه‌های شما بازگردانده می‌شود و هنگام بازدم از بدن شما خارج می‌شود.

اگر اکسیژن کافی در هر مکانی در سفر نرسد، می‌تواند منجر به هیپوکسی شود. جریان هوا و جریان خون هر دو برای این فرایند مهم هستند. به همین دلیل است که بیماری ریوی و بیماری قلبی هر دو خطر هیپوکسی را افزایش می‌دهند. به کسی که هیپوکسی را تجربه می‌کند، هیپوکسیک می‌گویند.

هیپوکسی چه کسانی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

هر شرایطی که میزان اکسیژن خون شما را کاهش دهد یا جریان خون را محدود کند، می‌تواند باعث هیپوکسی شود. افرادی که با بیماری‌های قلبی یا ریوی مانند COPD، آمفیزم یا آسم زندگی می‌کنند، در معرض افزایش خطر هیپوکسی هستند. برخی از عفونت‌ها، مانند ذات‌الریه، آنفولانزا و COVID-19 نیز می‌توانند خطر هیپوکسی را افزایش دهند.

علائم و نشانه‌های هیپوکسی چیست؟

علائم هیپوکسی بسته به شدت، علت زمینه‌ای و قسمت‌هایی از بدن شما متفاوت است. وقتی اکسیژن شما کم است، ممکن است احساس کنید نمی‌توانید نفس بکشید یا به درستی فکر کنید. برخی از علائم هیپوکسی عبارت‌اند از:

  • بی قراری
  • سردرد
  • گیجی
  • اضطراب
  • ضربان قلب سریع (تاکی کاردی)
  • تنفس سریع (تاکی پنه)
  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس (تنگی نفس)

هیپوکسی شدید می‌تواند علائم دیگری ایجاد کند:

  • ضربان قلب آهسته (برادی کاردی)
  • بی قراری شدید
  • کبودی پوست (سیانوز)

روش‌های تشخیص میزان اکسیژن خون

بسته به شرایط خاص و نیازهای درمانی شما از روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون استفاده می‌شود. یکی از روش‌های اندهزه‌گیری میزان اکسیژن خون استفاده از آزمایش خون‌گیری سطح اکسیژن است. پزشکان  سطح اکسیژن خون شما را از طریق آزمایش گاز خون شریانی (ABG) به طور دقیق اندازه‌گیری می‌کنند.

یکی از سریع‌ترین تست‌های اشباع اکسیژن استفاده از یک دستگاه کوچک و غیرتهاجمی به نام پالس اکسیمتر است. هنگامی که روی انگشت یا لاله گوش شما گیره می‌شود، این دستگاه از نور و یک حسگر برای تعیین میزان اکسیژن در خون شما با اندازه‌گیری نسبت گلبول‌های قرمز حامل اکسیژن به گلبول‌های قرمز خالی استفاده می‌کند. سطح اشباع اکسیژن خون سالم و طبیعی 95 تا 100 درصد است. مقدار کمتر می‌تواند نشان‌دهنده نیاز به اکسیژن درمانی باشد.

راه های درمان کاهش اکسیژن خون

راه های درمان کاهش اکسیژن خون به علت زمینه‌ای بستگی دارد. علت ممکن است یک رویداد یکباره یا یک وضعیت مداوم باشد. درمان‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استروئیدهای استنشاقی که می‌توانند راه‌های هوایی شما را برای درمان آسم یا سایر بیماری‌های ریوی باز کنند.
  • داروهایی که به کاهش مایعات اضافی روی ریه‌ها کمک می‌کنند.
  • می‌توانید از ماسک فشار مثبت مداوم راه‌های هوایی (CPAP) برای درمان آپنه خواب استفاده کنید.
  • یکی از راه های درمان کاهش اکسیژن خون برای هیپوکسی مداوم استفاده از دستگاه اکسیژن ساز است. یک دستگاه اکسیژن‌رسانی با ماسک یا لوله‌هایی به بینی شما متصل می‌شود تا میزان اکسیژن وارد شده به ریه‌ها و پایین آمدن آلوئول‌ها را افزایش دهد.
  • انجام تهویه مکانیکی در بیمارستان، در شرایط هیپوکسی حاد شدید (شروع ناگهانی) مؤثر است.

از بین راه های درمان کاهش اکسیژن خون، پزشک با توجه به شرایط مختلف بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند. یکی از شایع‌ترین روش‌ها استفاده از دستگاه اکسیژن ساز است. دستگاه اکسیژن ساز مورد نظر خود را به راحتی می‌توانید از مجموعه اکسیژن سنتر تهیه نمایید. برای مشاوره و ثبت خرید خود با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید.

چگونه می‌توانم خطر هیپوکسی را کاهش دهم؟

بهترین راه برای کاهش خطر هیپوکسی، مدیریت هر گونه شرایط زمینه‌ای است که می‌تواند سطح اکسیژن شما را کاهش دهد. اگر با یک بیماری قلبی یا ریوی زندگی می‌کنید، با پزشک خود در مورد نگرانی‌های خود و روش‌های خاص برای کاهش خطر صحبت کنید. توجه داشته باشید که برخی داروها و موقعیت‌ها (مانند سفر به ارتفاعات بالاتر) ممکن است خطر هیپوکسی را افزایش دهند. از پزشک خود در مورد اقدامات احتیاطی خاصی که باید هنگام مسافرت یا تغییر دارو انجام دهید، بپرسید.

تهیه دستگاه اکسیژن ساز از اکسیژن سنتر

همان‌گونه که اشاره کردیم یک از راه های درمان کاهش اکسیژن خون استفاده از دستگاه اکسیژن سنتر است. امکان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در هر مکانی برای شما امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از دستگاه اکسیژن ساز وجود دارد. برای تهیه مناسب‌ترین دستگاه باید با پزشک خود مشورت نمایید جهت خرید دستگاه اکسیژن ساز معتبر و با ضمانت از طریق شرکت اکسیژن سنتر اقدام نمایید. برای مشاوره و ثبت سفارش خود می‌توانید با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید. برای مراجعه حضوری نیز به آدرس تهران – خیابان جمهوری – خیابان باستان – پ 43 مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *