نکات مهم خرید بای پپ و سی پپ در غرب تهران

چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟

برخی افراد به دلیل بیماری‌های مختلف و خاص باید از کپسول اکسیژن استفاده کنند. شاید برای شما ان سوال پیش بیاید که چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟ اکسیژن درمانی می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند آمفیزم، آپنه خواب یا کووید-19 شدید کمک کند تا اکسیژن کافی برای سالم ماندن و عملکرد خود دریافت کنند.

اکسیژن درمانی ممکن است یک درمان موقت باشد، به عنوان مثال، زمانی که فردی در حال بهبودی از یک بیماری است. گاهی اوقات، راه حلی دائمی در پاسخ به بیماری‌های خاص است. انجام این درمان می‌تواند به جلوگیری از افت سطح اکسیژن خون (معروف به هیپوکسمی) که ممکن است در طول زمان به اندام‌ها آسیب برساند، کمک کند.

در این مطلب از اکسیژن سنتر درباره نقش اکسیژن درمانی و اینکه چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟ صحبت خواهیم کرد. اگر برای درمان بیماری خود یا عزیزانتان نیاز به استفاده از کپسول اکسیژن دارید باید کپسول را از شرکت معتبر تهیه نمایید. برای تهیه انواع کپسول اکسیژن می‌توانید به مجموعه اکسیژن سنتر مراجعه نمایید.

اکسیژن درمانی چیست؟

اکسیژن درمانی می‌تواند به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی یا ریوی کمک کند تا اکسیژن مورد نیاز بدن خود را برای عملکرد و زنده ماندن دریافت کنند.

این روش درمانی، اکسیژن بیشتری را به بدن می‌رساند و آنچه را که با تنفس هوا نمی‌تواند دریافت کند را جبران می‌نماید. معمولاً هوا حاوی حدود 20٪ اکسیژن و 80٪ نیتروژن است. ریه ها اکسیژن را فیلتر کرده و از طریق جریان خون به اطراف بدن می فرستند. هنگامی که یک فرد تحت اکسیژن درمانی قرار می گیرد، هوای حاوی اکسیژن بالاتری از سطح معمولی تنفس می‌کند. اکسیژن درمانی به عنوان اکسیژن مکمل نیز شناخته می‌شود.

چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟

اکسیژن درمانی برای افرادی که دارای شرایط سلامت خاصی هستند بسیار ضروری است، مانند:

  • بیماری انسداد مزمن ریه (COPD)
  • آسم شدید طولانی مدت
  • فیبروز سیستیک
  • ذات الریه
  • کووید 19
  • فیبروز ریوی
  • فشار خون ریوی
  • نارسایی قلبی
  • آپنه خواب

سطح اکسیژن سالم، که به عنوان اشباع اکسیژن نیز شناخته می‌شود، 95٪ یا بالاتر است. وقتی اشباع اکسیژن 88 درصد یا کمتر باشد، پزشکان برای افزایش این سطح و کاهش خطر عوارض سلامتی، اکسیژن درمانی را تجویز می‌کنند. افراد می‌توانند از یک پالس اکسیمتر در خانه برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خود استفاده کنند. این دستگاه روی انگشت، لاله گوش یا انگشت پا بسته می‌شود.

سطوح پایین اکسیژن چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

پزشکان سطح اکسیژن را در صورتی که کمتر از 95% قرار گیرند، غیر معمولی می‌دانند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، افراد ممکن است علائم متعددی مانند مشکلات فکری و بینایی را تجربه کنند. با این حال، زمانی که سطح اکسیژن به طور جدی پایین باشد، می‌تواند علائم فیزیکی ایجاد کند. علائم کم اکسیژن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی مفرط
  • تنگی نفس
  • سردرد شدید
  • ضربان قلب سریع
  • گیجی
  • سرفه
  • خس خس سینه
  • لب‌ها، ناخن‌ها و پوست تغییر رنگ داده و مایل به آبی می‌شوند.

سطح بسیار پایین اکسیژن می‌تواند به اندام‌ها آسیب برساند و زندگی را تهدید کند.

فواید اکسیژن درمانی

اکسیژن درمانی دارای چندین مزیت است، از جمله:

  • بهبود تنگی نفس
  • کاهش خستگی
  • ارائه کیفیت خواب بهتر، به ویژه برای افراد مبتلا به آپنه خواب

افزایش سطح انرژی، به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی اجازه می‌دهد تا فعال‌تر باشند. افراد مبتلا به مشکلات ریوی ممکن است نتوانند اکسیژن هوا را به طور مؤثر فیلتر کنند. اکسیژن درمانی هوا را با غلظت بالاتری از اکسیژن فراهم می‌کند و به ریه‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به بدن ارسال کنند. در بسیاری از موارد، می‌تواند به جلوگیری از آسیب یا نارسایی اندام کمک کند. در حالی که اکسیژن درمانی علت اصلی مشکلات تنفسی را درمان نمی‌کند، می‌تواند به تسکین برخی علائم کمک کند.

روش‌های دریافت اکسیژن

شما از راه‌های مختلفی می‌توانید اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنید. بهترین انتخاب برای شما بستگی به میزان نیاز شما، سبک زندگی و تشخیص پزشک دارد.

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز دارای موتور است و با برق یا گاهی اوقات با باتری کار می‌کند. هوای معمولی را فیلتر می‌کند. وزن آن حدود 50 پوند است و معمولاً دارای چرخ‌هایی است تا حمل‌ونقل آن آسان باشد. برخی از دستگاه‌های اکسیژن قابل حمل هستند که برای افرادی که به سرکار می‌روند گزینه خوبی است. وزن آن 20 پوند است تا بتوانید آن را حمل کنید.

مخزن اکسیژن مایع

اکسیژن به شکل  گاز است. اما در دماهای پایین‌تر تبدیل به مایع می‌شود. فضای کمتری نسبت به گاز اشغال می‌کند، بنابراین می‌توانید اکسیژن مایع بیشتری را در یک مخزن ذخیره کنید. هنگامی که گاز مایع خارج می‌شود، بلافاصله به گاز تبدیل می‌گردد تا بتوانید آن را تنفس کنید. وزن یک مخزن می‌تواند بیش از 100 پوند باشد و شما باید هر چند هفته یک بار آن را دوباره پر کنید.

کپسول اکسیژن

استفاده از کپسول اکسیژن از جمله روش‌های قدیمی اکسیژن درمانی است. اکسیژن را تحت فشار بالا در داخل یک سیلندر یا مخزن فلزی به صورت فشرده ذخیره می‌کنند. کپسول اکسیژن در حجم‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از کپسول‌های اکسیژن بسیار بزرگ و سنگین هستند که در بیمارستان‌ها کاربرد دارند. انواع کوچک‌تر مخزن قابل استفاده در منزل نیز هستند. حجم اکسیژن کپسول‌ها مشخص و معین است و بعد از ساعتی استفاده تمام می‌شوند. جهت شارژ مجدد کپسول اکسیژن باید اقدام نمایید.

جهت شارژ کپسول اکسیژن می‌توانید از شرکت اکسیژن سنتر کمک بگیرید. این مجموعه با داشتن تمام امکانات پزشکی در خدمت شما عزیزان است. اکسیژن سنتر همچنین خدمات اجاره کپسول اکسیژن، فروش و تعمیر کپسول اکسیژن را نیز برای شما عزیزان انجام می‌دهد.

جمع‌بندی چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟

در این مطلب سعی کردیم شما عزیزان را با اینکه چه بیمارانی به کپسول اکسیژن نیاز دارند؟ انواع روش اکسیژن درمانی آشنا کنیم. یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های اکسیژن درمانی استفاده از کپسول اکسیژن است. کپسول اکسیژن مورد نیاز خود را باید از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید تا کپسول با ضمانت و با کیفیت به دست شما عزیزان برسد. برای خرید، اجاره، شارژ و فروش کپسول اکسیژن می‌توانید از طریق شرکت اکسیژن سنتر اقدام نمایید. جهت مشاوره و ثبت سفارش خود می‌توانید با شماره‌های 09125906605 – 09102121077 تماس بگیرید. برای مراجعه حضوری نیز به آدرس تهران – خیابان جمهوری – خیابان باستان – پ 43 مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *